Skip to content
Maksymalna dawka informacji
Menu
  • Wykończenie
  • Budowa
  • Aranżacja
  • Porządek
  • Ogród i balkon
  • Fotowoltaika
  • Ogrzewanie
11 czerwca 2022 by Max

Z jakiej przyczyny adwokat nie może się reklamować?

Z jakiej przyczyny adwokat nie może się reklamować?
11 czerwca 2022 by Max

Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu i stanowi nierozłączny element branży usługowej. Jednak zawody prawnicze, mimo że z pozoru są przedsiębiorstwami usługowymi, zakwalifikowane zostały do zawodów zaufania publicznego, poprzez co poszukiwanie nowych klientów nie może stać się niezgodne z godnością fachu. Profesja adwokata została ustawowo ograniczona w wielu aspektach. Jednym z przykładów takich restrykcji jest zakaz reklamy. Reklama kancelarii adwokackich poddana jest rygorom, które każdy adwokat powinien mieć na względzie chcąc promować swoje usługi. Już samo znalezienie się na dynamicznie rozwijającym się rynku e-marketingu to nie lada wyzwanie, a co dopiero analiza odpowiedniości postępowań w Internecie z kodeksem etyki adwokackiej.

Czy każdy rodzaj reklamy jest zabroniony dla adwokata?

Jeśli rozchodzi się o reklamowanie usług adwokackich, w głównej mierze niedozwolone jest: 

  • umieszczanie reklam w prasie a także innych środkach masowego przekazu;
  • reklamowanie swojej osoby, kancelarii a także firmy podczas wystąpień w mediach masowych;
  • redagowanie relacji gazetowej, radiowej, telewizyjnej ze sprawy, w której adwokat udzielał pomocy prawnej;
  • odpłatne inspirowanie artykułów prasowych oraz programów, które pod pozorem obiektywnej informacji będą służyć promowaniu się adwokata oraz jego kancelarii;
  • komentowanie w mediach prowadzonej przez siebie sprawy.

Ponadto Kodeks Etyki Adwokackiej zabrania pozyskiwania petentów w sposób niezgodny z godnością zawodu, wykorzystywania usług podmiotów zdobywających petentów, natrętnego narzucania własnych usług, jak również wszelakich innych prób zdobywania klientów z pogwałceniem prawa oraz przepisów współżycia społecznego.

Jaką metodą adwokat może zareklamować własne usługi?

Wszelkie usiłowanie prowadzenia reklamy kancelarii czy promowanie osoby adwokata zostały bezwzględnie zabronione. Kodeks Etyki Adwokackiej dopuszcza ewentualność umieszczania informacji o adwokacie w środkach masowego przekazu. Niemniej jednak i w tej materii wprowadza obostrzenia – adnotacja o działalności adwokackiej powinna być dokładna, nie może wprowadzać w błąd, natomiast jej forma powinna być zgodna z wytycznymi. W związku z tym adwokat został uprawniony do informowania o wykonywanej pomocy prawnej dla przykładu poprzez rozmieszczanie nowin na dokumentach służbowych, umieszczanie informacji w prasie, w książkach adresowych i telefonicznych oraz umieszczanie adnotacji na stronach internetowych.

Co więcej, adwokat ma prawo do informowania o swoich preferencjach zawodowych czy też posługiwania się językami obcymi. zasady etyki zawodowej pozwalają adwokatom na umieszczanie oznaczeń o prowadzonej działalności na obiektach siedzib kancelarii czy też posługiwanie się przez adwokatów tytułami naukowymi.
Powinno się pamiętać, iż informacja jest dozwolona, reklama jest zabroniona. Adwokat za próbę pozyskiwania petentów na sposób niezgodny z godnością zawodu podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej.

Źródło: Strona www adwokata z Warszawy

Brak powiązanych wpisów.

Previous articlePrywatne przedszkola idą w specjalizacje - co oferują?Next article Dwujęzyczność - co warto wiedzieć?

Kategorie

  • Aranżacja
  • Bez kategorii
  • Biznes
  • Budowa
  • Edukacja
  • Fotowoltaika
  • Inne
  • Ogród i balkon
  • Ogrzewanie
  • Porządek
  • Prawo
  • Ślub i wesele
  • Sport
  • Wykończenie

Ostatnie wpisy

  • Czym są Czakramy Ziemi?
  • Od czego zacząć naukę jazdy na rolkach?
  • Najtrudniejsze zlecenia dla adwokatów
  • W jakim celu przeprowadza się proces due dilligence?
  • Dwujęzyczność – co warto wiedzieć?
Barter WordPress Theme